Tuesday 9 August 2016

Ensimmäiset päivät

Hoi! Muutamat huikeet ekat päivät takana ja kaikki on täällä super hyvin! Eka hostperhe oli lentokentällä mua vastassa ja sieltä Zürichin lentokentältä lähettiin ajamaan kohti kotia, Aarauta. Ku saavuttiin Aarauhun, kierreltiin vähän kaupunkia ja hostit näytti mun parin muun perheen talot. Pysähdyttiin myös koululla ja käveltiin koulualue läpi, jonka jälkeen tultiin kotiin. Talokierroksen jälkeen syötiin kirsikoita ja mustikoita ulkona terassilla. Sitte aloin purkamaan laukkuja ja kun sain sen homman valmiiksi  lähettiinkin keskutaan. Keskustassa käytiin kahvilassa juomassa vähän colaa ja ostettiin muutamat cupcakesit (:D) cupcakes -kaupasta. Sitten kierreltiin viel vähän kaupunkia ja käytiin katselemassa kirkkoa. Jaa sitten tultiin pikaisesti kotiin, jonka jälkeen lähettiin takas keskustaan. Käveltiin joen rannalle coktaileille ja oli super kiva paikka ja super hyvää (alkoholiton sveitsiläinen sitruunalime-coktail :p ). Sitten lähettiin kävelemään kohti ravintolaa, johon hostit olivat varanneet pöydän. Tilasin frutti di mare pizzan, nam. Ravintolasta tultiin jossakin ysin maissa kotiin ja alettiin katsomaan mamma mia -elokuvaa suomalaisilla tekstityksillä.
Sunnuntaina laitettiin ihana aamupala: paljon eri hedelmiä, leipää, nutellaa, juustoja, kirsikoita yms.. ♡ Sen jälkeen lähin hostvanhempien kanssa katsomaan Schwingfestiä eli sellasta sveitsiläistä painia. Super! Siellä menikin melkein koko päivä. Grillailtiin ja mun counsellor tuli käymään. Syömisen jälkeen lähin vielä mun counsellorin kotiin tapaaman hänen perhettään.  :)






Eilen eli maanantaina mulla olikin mun ensimmäinen koulupäivä. Mentiin ensin hostvanhempieni ja counsellorini kanssa koululle, jossa kävimme lukujärjestys-, viulutunti- ja kaikenlaisia muita asioita läpi. Siinä menikin melkein pari tuntia. Sitten mut saatettiinkin mun omaan luokkaan ja käytiin nimikierroksia läpi. Mun ensimmäisen tunnin jälkeen alkoi ruokatauko ja menin muiden luokkalaisten kanssa syömään. Kävin ostamassa toisen tytönkaa koulun kanttiinista ruokaa, makaronia ja jauhelihakastiketta, salaattia sekä piparminttujääteetä. Sitten mentiin takaisin muiden luo puistoon. Istuskeltiin puistossa ja syötiin, jonka jälkeen alkoi lakitunti. Sen jälkeen oli historiantunti ja sit hostäiti tuli hakemaan mut koulusta kotiin, jotta voisin hakea mun urheilutavarat (elikkä siis koulu jatkuu vielä). Liikkatunnit mulla on vielä 15.30-17. Ensin oltiin ulkona heittelemässä frisbeetä ja sit mentiin uimaan. Uiminen on kuulemma tässä koulussa pakko (tai niin ymmärsin, en oo ihan varma). Kokouikkarit, uimalasit ja koulun nimellä varustettu uimahattu. 👍 Koulupäivä mulla siis loppu klo 17.
Hostäiti tuli hakemaan mut uimahallilta koirankanssa ja sit meiän pitikin käydä eläinlääkärissä. Lopulta oltiin kotona jossakin vähän ennen seitsemää. Sit alettiin tehä ruokaa ja käymään vähä koulujuttuja läpi. Siinä se(kin) ilta vierähti. Istuttiin johonkin puol yhteentoista ulkona terasilla vielä tsekkaamassa koulujuttuja.
Kaikki on täällä super hyvin! ♡

No comments:

Post a Comment