Wednesday 15 March 2017

Basler Fasnacht

Hi there
Täällä on tyypillinen "Fasnacht" -juhla joka liittyy katoliseen kirkkoon ja yks tunnetuimmista on Baselissa, johon mäkin menin parina päivänä. Elikkä se on sellanen katoliseen kirkkoon liittyvä juhla, jossa kaikilla on maskit ja kunnon asut pällä, vähän ku karnevaaleissa. Osa ihmisistä soittaa rumpuja ja osa piccolo-huiluja. Basler Fasnacht oli siis ma 6.3.-ke 8.3. ja mä olin keskiviikkona kattomassa ku pukeutuneet ihmiset heitteivät kukkia, vihanneksia, paperisilppua ja vaikka mitä.. Fasnacht Baselissa alkaa aina sellasella "aamukulkueella" neljältä aamuyöstä, johon mä lähin myös vaihtareiden kanssa. Puol kolmen juna yöllä Aarausta Baseliin ja neljältä "morgenstraich", nukuin 2 tuntia yöllä, kotona olin aamulla kaheksalta, nukuin vielä tunnin ja puol kympiltä olin jo koulussa. Täytyy myöntää maanantai-illalla olin kyllä väsynyt ja nukuinki ma-ti yönä 13 tuntia, heheh. Tähän laitan sit muutamat kuvat ensin aamukulkueesta ja sit keskiviikosta. :)

Hi there
In Basel war am 6.3.-8.3. Basler Fasnacht. Ich bin am Mittwoch Nachmittag zu Umzug schauen gegangen. Am Montag war ich auch schon, morgenstraich zu schauen. Es war cool. Leute hat so gute Kostüme und sie spielen mit Schlagzeug und Piccolos. Sie spielen auch so Guggenmusik. Am Montag habe ich zwei Stunden geschlafen, halb 3 Zug aus Aarau nach Basel genommen und schon um 8 Uhr wieder zu Hause gewesen. Dann habe ich noch eine Stunde zu Hause geschlafen und um 9.30 Uhr wieder in der Schule gewesen. Am Montagabend war ich natürlich sehr müde, und in der nächste Nacht (Mo-Di) habe ich 13 Stunden geschlafen, hahah. :) Hier sehen sie zuerst paar Fotos von morgenstraich und Montag und dann paar Fotos von Mittwoch.




No comments:

Post a Comment